На нашому веб-сайті використовуються файли cookies, які запам'ятовують Ваші переваги, і дозволяють поліпшити Ваше взаємодія з сайтом. Коли ви відвідуєте даний веб-сайт, Ви даєте згоду на використання файлів cookies відповідно до цього повідомленням про їх використання та угоди користувача.. Якщо ви не згодні з цими умовами, будь ласка, вимкніть файли cookies, щоб вони не записувалися на вашому пристрої з цього веб-сайту.

Що таке з'єднувальна муфта для валів?

Для забезпечення надійної передачі обертального руху в різноманітних механічних конструкціях використовується муфта з'єднувальна  різного функціонального призначення. Сьогодні виробники пропонують велике різноманіття таких виробів, які можуть відрізнятися як конструктивно, так і за основним призначенням, будь то гасіння ударних навантажень, передача крутного моменту, компенсація несоосности або захист обладнання на випадок пікових навантажень.

Тому плануючи покупку муфти, необхідно враховувати специфіку обладнання і певні експлуатаційні параметри:

  • Величину переданого крутного моменту;
  • Діаметри з'єднуються валів;
  • Розмір інерційних навантажень, що виникають в період набору провідним валом робочого обертання;
  • Можливість появи ударного або вібраційного впливу на з'єднання в процесі експлуатації конструкції;
  • З якою точністю або з Неспіввісність буде з'єднання;
  • Зручність монтажу;
  • Особливості експлуатації та застосування.

Тільки грамотно підібрана з'єднувальна муфта дасть можливість забезпечити гарантовану і тривалу роботу будь-якої машини або верстата.

Основні типи несоосности валів

Одним з основних факторів використання муфт є їх можливість компенсувати похибки взаємного розташування валів. Розуміння типу несоосности часом має вирішальне значення, при правильному підборі муфти.

При монтажі обладнання, вали повинні бути розташовані без будь-яких зсувів, що досить часто буває недосяжно. Невідповідність або відхилення між передбачуваним становищем двох валів, як правило, результат виробничих допусків. Несоосности бувають радіальні (поздовжні), кутові і осьові.

Правильне розміщення валів

Правильне розміщення валів

Радіальне (поздовжнє) зміщення валів

Радіальне (поздовжнє) зміщення валів

Осьовий зсув валів

Осьовий зсув валів

Кутове зміщення валів

Кутове зміщення валів

Типи несоосности валів

Класифікація приводних муфт по сфері застосування

Пружні муфти загальнопромислового призначення

Для з'єднання валів з діаметрами в діапазоні 15 ... 150 мм застосовуються пружинні муфти. Особливо при необхідності компенсувати навантаження динамічного характеру, а також кутові, радіальні несоосности або комбінації обох. Основною складовою даних з'єднувальних виробів є елементи з хорошою пружністю, що забезпечують передачу обертального руху між двома напівмуфтами.

Мутфи в механізмі
У більшості випадків для загальнопромислового застосування наприклад з'єднання валів насоса, редуктора ми пропонуємо клієнтам кулачкові муфти HRC або Trasco. Якщо необхідно компенсувати великий перекіс або вібрацію наприклад від ДВС - муфту з гумовими шинами. Для передачі великого крутного моменту добре підійдуть ланцюгові муфти або пружна втулочно-пальцева муфта (МУВП).
Кулачкові муфти

Кулачкові муфти Складаються з двох напівмуфт, з торцевими кулачками і пружним елементом між ними. Завдяки такій конструкції ці муфти можна легко і швидко монтувати / демонтувати. Даний тип муфт широко застосовується для з'єднання валів, що працюють з великими оборотами.

До таких муфтам відносяться: HRC, Trasco, H-FLEX

Муфта fenaflex

Муфти з торообразной оболонкою . Для передачі крутного моменту в них передбачені оболонка з матеріалу, який володіє хорошою пружністю, і два кільця, що затискають її. Відрізняються високими демпфірувальними параметрами. Знайшли широке застосування у випадках, коли з'єднуючи вали проблематично забезпечити співвісність, при цьому вони піддаються змінним ударних навантажень.

Втулочно-пальцеві муфти

Втулочно-пальцеві муфти. Дві напівмуфти комплектуються з'єднувальними пальцями. Вони входять в отвори в половинках з'єднувачів. Гума вулканізована прямо на болтах пальців, що дає можливість передавати великі навантаження ніж аналог МУВП, а так само дозволяє прекрасно компенсувати кутові і радіальні зміщення валів.

Ланцюгові муфти

Ланцюгові муфти. Це дві зірочки з'єднані дворядної ланцюгом, розташовані в компактному корпусі. За рахунок високої гнучкості такі з'єднувачі здатні забезпечити передачу великих потужностей. Відрізняються гарною компенсацією радіальних і кутових зсувів валів. Для захисту ланцюгів від пилу та інших різнохарактерних забруднень, напівмуфти встановлюється в захисний корпус з гумовими ущільнювачами. Також він перешкоджає витоку масла.

Прецизійні муфти

При необхідності точно передавати крутний момент або мінімізувати момент інерції рекомендуємо звернути увагу на серво або сильфонні муфти. Так само тут допустимо застосовувати кулачкові муфти Trasco ES.

Сильфонні муфта

Сильфонні муфти. Якщо потрібно передати невеликий крутний момент при середній швидкості обертання, і компенсувати середню кутову, осьову і радіальну несоосность, використовують сильфонні муфти. Вони не мають зазору і володіють високою пружністю на кручення, і за ці якості знайшли своє застосування в металообробних верстатах, фрезерних верстатах з ЧПУ, друкованих машинах і др.Поетому іноді їх називають "муфти для ШВП".

Серво муфта

Серво муфты зазвичай витримують великі паралельні і кутові несоосности. Вона ідеально підходить для застосування з енкодером, кроковим двигуном, сервомоторами, де необхідна точна передача невеликого і середнього моменту при високих оборотах.

Муфта trasco es

Для компенсації середніх Неспіввісність і вібрацій, можна використовувати безлюфтовие муфти TRASCO ES. За рахунок своїх конструкцій і розмірів, даний тип муфт дозволяє швидко і легко їх встановлювати на ШВП, приводи промислових машин і механізмів, роботизовані лінії, контрольно-вимірювальні прилади та ін.

Запобіжні і обгонні муфти

Обгонная муфта

Для уникнення поломки при неправильній експлуатації устаткування чи аварійної перевантаження, використовують запобіжні муфти. Такі як sitex або серво муфти. До запобіжним муфтам так само можна віднести ланцюгову муфту і МУВП, адже в разі перевантаження ламається захисний елемент. Якщо перевантаження треба контролювати постійно можна використовувати спеціальні обмежувачі крутного моменту, на яких можна регулювати максимально допустимий крутний момент.

Якщо рух і момент повинні передаватися тільки в одному напрямку, використовують обгонні муфти.Такий тип часто застосовують на норіях і елеваторах.

Жорсткі муфти

Жесткая муфта

Для з'єднання довгих валів, які повинні працювати як одне ціле і при цьому передавати великі крутний момент - застосовуються жорсткі муфти . Але в цьому випадку, потрібно переконається в співвісності валів, тому що жорсткі муфти призначені для валів, встановлених без будь-яких зсувів.

Це найбільш проста різновид. Основу їх становить суцільнометалевий корпус. Для його виготовлення використовується сталь, алюміній або інший метал. Такі вироби здатні забезпечити особливу міцність з'єднання. Застосовуються для передачі значного крутного моменту без деформації. Однак забезпечуючи більшу жорсткість, дані з'єднувачі не дають можливості компенсувати несоосность валів. А також не поглинають вібрації. Тому їх застосовують в устаткуванні зібраному з високою якістю з використанням точно виготовленими входять деталями.

Підсумок

Підбираючи муфту з'єднувальную, необхідно розуміти наступне. Хоч вона і застосовується для виконання однакових функцій, але завдяки існуючому різноманіттю типів надається можливість підібрати з'єднувач під конкретні умови і вимоги.

Більш докладно про різні типи муфт ви можете прочитати в самій категорії, або ж звернутися до наших фахівців, які грамотно підберуть муфту в залежності від ваших експлуатаційних параметрів.

Комментарии: Що таке з'єднувальна муфта для валів?


//