На нашому веб-сайті використовуються файли cookies, які запам'ятовують Ваші переваги, і дозволяють поліпшити Ваше взаємодія з сайтом. Коли ви відвідуєте даний веб-сайт, Ви даєте згоду на використання файлів cookies відповідно до цього повідомленням про їх використання та угоди користувача.. Якщо ви не згодні з цими умовами, будь ласка, вимкніть файли cookies, щоб вони не записувалися на вашому пристрої з цього веб-сайту.

Типи і види підшипників

У наш час важко уявити собі механізм, який би не мав підшипників. Їх основна функція - забезпечити обертання одних деталей щодо інших, без зносу дотичних поверхонь і значних втрат на тертя. За принципової конструктивною схемою ці деталі діляться на два види - підшипники ковзання і підшипники кочення.

Підшипники ковзання

Конструктивно такі деталі являють собою корпус, в який вставлений вкладиш (втулка) з антифрикційного матеріалу. Саме в неї вставляється опорна поверхня вала (цапфа). Між вкладишем і цапфою знаходиться шар мастила. Це шар може бути створений трьома способами:

  • Подачею через спеціальний отвір рідкого мастила під тиском;
  • Заздалегідь нанесення на вкладиш пластинчастої або твердого змащення (дисульфіду молібдену, графіту);
  • Виділенням рідкого мастила з пористого вкладиша при обертанні в ньому вала (самозмазуючі підшипники).

У напрямку сприйняття зусиль підшипники ковзання поділяються на:

Втулки ковзання

Розраховані на зусилля, спрямовані по радіусу вкладиша. Вони використовуються в якості проміжних, а також кінцевих опор вала в разі, якщо виключені осьові навантаження (як правило, осьові навантаження сприймає тільки одна кінцева опора).

Опорні підшипники

(Їх ще називають осьові або подп`ятники) - можуть сприймати радіальні та осьові зусилля.

самовстановлювальні підшипники

Забезпечують самовстановлення (щільне прилягання) вкладиша до цапфи. Встановлюються для компенсації неточностей монтажу та у випадках сильних вібрацій й биття валу.

Переваги та недоліки підшипників ковзання

Переваги:

  • Можливість створення рознімною конструкції. Це дозволяє використовувати такі деталі, де принципово неможливе використання підшипників кочення (приклад - колінчаті вали);
  • Можливість сприйняття дуже великих радіальних навантажень. В аналогічних умовах підшипники кочення виходять дуже великогабаритними;
  • Для забезпечення обертання з дуже великою частотою (n> 10 000 об / хв). Через величезних інерційних навантажень підшипники кочення просто розлетяться;
  • Мінімальні габарити в радіальному напрямку;
  • Простота і дешевизна конструкції
  • Можливість роботи в середовищі з великим забрудненням та хімічної агресивністю.

Недоліки:

  • Потрібен постійний догляд
  • Велика витрата мастила
  • Маленький термін служби

Підшипники кочення

Являють собою кільце, в яке вставлена циліндрична обойма. Обертання обойми щодо зовнішнього кільця забезпечується тілами кочення - кульками або роликами. У більшості моделей ці тіла кочення відокремлені один від одного за допомогою сепаратора (для зменшення зносу). Обойма запресовується на вал і обертається з ним, як одне ціле.

Існує кілька класифікацій підшипників кочення:

За допустимим напрямком навантаження:

Радіальні

Упорні (осьові)

Радіально-упорні

Призначені переважно для роботи з радіальним навантаженням, але можуть сприймати й певну осьову складову.

Упорно-радіальні

Призначені для сприйняття в основному осьових зусиль, але можуть працювати і з певним радіальним навантаженням.

По виду тіл кочення:

Кулькові

Роликові

У них тіла кочення мають форму::

  • циліндрів;
  • конусів;
  • голок (голчасті ролики) - циліндричні ролики, в яких довжина в 5-10 разів більше діаметру;
  • бочок (бочкоподібні ролики).

За кількістю рядів тіл кочення:

Однорядні

Дворядні

За здатністю до самоустановки:

Самоустановлювальні

Обойма разом з валом може відхилятися на певний кут від діаметральної площини зовнішнього кільця.

Несамоустанавлювальні

Переваги та недоліки підшипників кочення

Переваги:

  • Величезна кількість стандартизованих типорозмірів і видів;
  • Мінімальне тертя і нагрів;
  • Мінімальна витрата мастила.

Недоліки::

  • Велика вага;
  • Великі радіальні розміри;
  • Чутливість до ударних навантажень;
  • Слабка стійкість до вібрації (до того ж вони самі є генератором вібрації).

Як правильно вибрати підшипник

При виборі підшипника враховуються різні чинники: сфера застосування, умови експлуатації, напрямок та величина навантажень, частота обертання валу, температура, допустимі габаритні розміри та інші характеристики.

Слід розуміти, що одним і тим технічним характеристикам та умовам експлуатації можуть задовольняти кілька видів і типів підшипників. Якщо ви все ще сумніваєтеся, то можете проконсультуватися з фахівцями нашої компанії, вони допоможуть підібрати найоптимальніший варіант під ваші вимоги.

Комментарии: Типи і види підшипників


//