У кошику порожньо!
У наш час важко уявити собі механізм, який би не мав підшипників. Їх основна функція - забезпечити обертання одних деталей щодо інших, без зносу дотичних поверхонь і значних втрат на тертя. За принципової конструктивною схемою ці деталі діляться на два види - підшипники ковзання і підшипники кочення.
Конструктивно такі деталі являють собою корпус, в який вставлений вкладиш (втулка) з антифрикційного матеріалу. Саме в неї вставляється опорна поверхня вала (цапфа). Між вкладишем і цапфою знаходиться шар мастила. Це шар може бути створений трьома способами:
Втулки ковзання
Розраховані на зусилля, спрямовані по радіусу вкладиша. Вони використовуються в якості проміжних, а також кінцевих опор вала в разі, якщо виключені осьові навантаження (як правило, осьові навантаження сприймає тільки одна кінцева опора).
Опорні підшипники
(Їх ще називають осьові або подп`ятники) - можуть сприймати радіальні та осьові зусилля.
самовстановлювальні підшипники
Забезпечують самовстановлення (щільне прилягання) вкладиша до цапфи. Встановлюються для компенсації неточностей монтажу та у випадках сильних вібрацій й биття валу.
Переваги:
Недоліки:
Являють собою кільце, в яке вставлена циліндрична обойма. Обертання обойми щодо зовнішнього кільця забезпечується тілами кочення - кульками або роликами. У більшості моделей ці тіла кочення відокремлені один від одного за допомогою сепаратора (для зменшення зносу). Обойма запресовується на вал і обертається з ним, як одне ціле.
За допустимим напрямком навантаження:
Радіальні
Упорні (осьові)
Радіально-упорні
Призначені переважно для роботи з радіальним навантаженням, але можуть сприймати й певну осьову складову.
Упорно-радіальні
Призначені для сприйняття в основному осьових зусиль, але можуть працювати і з певним радіальним навантаженням.
По виду тіл кочення:
Кулькові
Роликові
У них тіла кочення мають форму::
За кількістю рядів тіл кочення:
Однорядні
Дворядні
За здатністю до самоустановки:
Самоустановлювальні
Обойма разом з валом може відхилятися на певний кут від діаметральної площини зовнішнього кільця.
Несамоустанавлювальні
Переваги:
Недоліки::
При виборі підшипника враховуються різні чинники: сфера застосування, умови експлуатації, напрямок та величина навантажень, частота обертання валу, температура, допустимі габаритні розміри та інші характеристики.
Слід розуміти, що одним і тим технічним характеристикам та умовам експлуатації можуть задовольняти кілька видів і типів підшипників. Якщо ви все ще сумніваєтеся, то можете проконсультуватися з фахівцями нашої компанії, вони допоможуть підібрати найоптимальніший варіант під ваші вимоги.