Конічні втулки - Використання і монтаж
Втулки конічні використовуються для монтажу і демонтажу деталей: клинових и зубчатих шківів, муфт та ланцюгових зірочок на валах Дані втулки також можуть називатися «Taper Bushes» (TB) і «Taper Locks»
Конусні втулки ТБ накладають конічну поверхню, всередині циліндричної поверхні і шпоночного паз. Втулки мають, продольний розріз і монтажні та демонтажні отвори. Деталь которая монтируется имеет обратный конус. У вільному стані знаходиться тумбочка між валом і отвором, що дозволяє легко встановити конічну втулку на валу в необхідному положенні. При затяжці монтажних винтов, втулка по конусу виходить і виставляється за рахунок дозволу.
Переваги використання монтажу з конічною втулкою
Снижения трудоемкости монтажа і демонтажу
Завдяки своїй конструкції Ви істотно знижуєте час на монтаж і демонтаж деталей. Удобно можно выставить изделие по валу. Крім того, необхідно провести додаткову мехобробку посадкового місця.
Значно обертається модернізація обладнання (наприклад, зміна діаметра вала), шляхом застосування втулки іншого розміру або діаметра отвору.
Висока точність і балансировка
Втулки виробляються на станках з ЧПУ, завдяки цьому отримує високу точність поверхонь і углів для максимального контакту з сопряженими деталями. Це підвищує передаваний крутний момент і стійкість до ударної навантаження.
Виріб не вимагає балансування — на конічних втулках вже є спеціальні балансировочні отвори.
Якісний матеріал і покриття
Втулки виготовляються з високоякісного чавуну з фосфатним покриттям, що підвищується стійкість до корозії, довго зберігається зовнішній вигляд і полегшується демонтаж при обслуговуванні.
Монтаж
Очистити посадочні поверхні і переконатися, що на валу, втулки і сполучається деталях відсутнє мастило і бруд.
Змастити гвинти невеликою кількістю масла і встановити їх в отвори і наживити в вручну.
Встановити виріб з втулкою на вал, попередньо встановивши шпонку. Відрегулювати осьовий становище вироби.
По черзі і рівномірно затягнути гвинти в кілька етапів і відповідно до рекомендованим моментом затяжки (вказано в таблиці).
Заповнити порожні отвори пластичним мастилом для захисту від корозії.
Після короткочасної роботи приводу під навантаженням (протягом 0,5 - 1 години) зробіть контрольну затягування гвинтів.
Типорозмір втулки | Момент затяжки (Нм) | Гвинти | |
---|---|---|---|
Кількість | Різьба (BSW) | ||
1008, 1108 | 5.6 | 2 | 1/4 |
1210, 1215 | 20 | 2 | 3/8 |
1610, 1615 | 20 | 2 | 3/8 |
2012 | 30 | 2 | 7/16 |
2517, 2525 | 50 | 2 | 1/2 |
3020, 3030 | 90 | 2 | 5/8 |
3525, 3535 | 115 | 3 | 1/2 |
4030, 4040 | 170 | 3 | 5/8 |
4535, 4545 | 190 | 3 | 3/4 |
5040, 5050 | 270 | 3 | 7/8 |
6050, 7060, 8065 | 880 | 3, 4 | 1-1/4 |
10085, 120100 | 1540 | 4, 5 | 1-1/2 |
Демонтаж
- Послабити все регулюючі гвинти. Залежно від розміру втулки зніміть один або два гвинти, залишивши як мінімум один гвинт в отворі для утримання втулки в ступиці деталі.
- Змастіть знятий гвинт (гвинти) і встановіть його в отвори з різьбленням на втулці для демонтажу.
- По черзі і рівномірно затягуйте гвинти, поки посадка втулки в деталі не стане вільною.
- Зніміть втулку і деталь з вала.